kleding

 

Hun praktische alledaagse producten zoals broeken, vesten, overalls, handschoenen, maskers, hoofddeksels en fair kleding worden gemaakt van stoffen die tot in de perfectie worden gemaakt door onverzettelijke arbeiders, hoe klein de taak ook is. De producten worden door middel van vele processen getest om ervoor te zorgen dat terwijl de arbeiders ze elk uur of half uur verwisselen, de producten er goed uitzien, comfortabel zijn en dankzij het feit dat ze waterdicht zijn, kunnen veel mensen er in de regen in werken en toch beschermd zijn.

Mode is geen groot deel van de productlijn van Hydrowear, maar aangezien het bedrijf in hoofddeksels is gevestigd, is een hoogwaardig en stijlvol product wat ze willen leveren aan de vele klanten die stoere maar comfortabele kleding nodig hebben voor de industriële wereld. De waterdichte membraantechnologie zorgt ervoor dat mensen tijdens het werk droog en comfortabel zijn, niet druipend nat en helaas voor de mensen die allergieën of ernstige allergieën hebben, veel van hun klanten hebben ademhalingsproblemen zoals astma. Voor die mensen zijn de producten dus ideaal omdat ze geen problemen veroorzaken, maar voor mensen met allergieën is het misschien niet zo’n goede oplossing.

Voor degenen onder ons die wij op straat ontmoeten, ligt de winkelstraat vol met grote dozen kleding; werkkleding voor de koudere maanden, zomerkleding en bovenkleding voor de warmere maanden. Het hoofddoel is, zoals bij alle grote commerciële bedrijven, mensen ertoe te brengen in de winkel te kopen of hen ertoe te brengen de informatie aan iemand anders door te geven. De perfecte werkkleding, zoals hydrobeam bijvoorbeeld, is fantastisch om naar te kijken, maar de lijn trekken bij de luier en die in de zak stoppen, is waarschijnlijk niet voldoende. De luier en instoppertje, in dit geval werkkledingbedrijven zoals Eska en Carhartt, gaan geen reclameborden plaatsen in het midden van het stadsplein, sterker nog, ze gaan er geen geld aan uitgeven.

Het irritante van winkelen voor werkkleding zoals kleding is dat de koper in sommige gevallen eigenlijk niet weet wat hij ermee gaat doen. Vandaar dat je het thuis moet proberen te krijgen en ‘de perfecte maat’ is de uitdrukking die meestal in je opkomt. Hoewel Eska en Carhartt niet de enige werkkleding zijn die in één enkel product is vervat, zijn zij wel de reuzen van de bedrijfstak. Beiden strijden met elkaar om de titel van de beste werkkleding, het is een stropdas die synoniem is met de werkkledingindustrie.

Carhartt bijvoorbeeld is er trots op alleen de beste werkkleding te maken, van de slabben tot de jassen; van de baretten tot de vesten en de brandvertragende materialen die voor de jassen worden gebruikt. Eska daarentegen is beroemd om hun baanbrekende remtops, die een populaire stijl zijn geworden om te dragen, vanwege de toenemende behoefte aan veiligheid in de werkkledingindustrie.

Hoewel Carhartt en Eska veel werknemers op hun loonlijst hebben staan, is het Carhartt dat een werknemerscompensatieregeling heeft die uniek is, en de rijders daadwerkelijk hun industrie heeft gevierd, Eska heeft bijvoorbeeld werknemerscompensatieregelingen van de op één na grootste brouwer ter wereld. Natuurlijk betaalt Eska niet zo goed als Carhartt, maar het doel is hetzelfde; de industrie hoog te houden aan de normen die de wereld is gaan respecteren.

Natuurlijk zullen velen zich afvragen of de Carhartt franchise in Amerika geen Carhartt werkkleding draagt, omdat Carhartt, als grootste werkgever in de sector, juist die producten vervaardigt. Maar de Carhartt werkkleding wordt gemaakt in de USA en het doel is om de normen van de wereld te handhaven. Carhartt is een groot voorstander van het feit dat kleding comfortabel moet zijn en niet mag slijten, dus het doel van de werkkleding is om minder te dragen, harder te werken en te zijn DEADEN.

Lees meer:

Duurzame kleding Utrecht 

Eerlijke kleding Utrecht